Američke palačinke


Kao ni bilo kojoj drugoj mami, ni meni nije teško da napravim palačinke kada se ukućanima to jede. Iskreno, uglavnom sam ja taj ukućanin koji dođe na ideju da se pravi nešto slatko ili slatno, međutim, ostali to prihvate sa oduševljenjem!
Klasične palačinke sam apsolvirala i dogodilo se da smo muž i ja jedno veče bili s kumovima u restoranu. Fotografija američkih palačinki s Nutellom i Plazmom mi se toliko dopala da sam vrlo lako odlučila šta ću da poručim iako sam do tada uvek birala isključivo beli krem i Plazmu.
I tako meni stigne porudžbina, bilo je ukusno, međutim, moja kuma meni kaže da oni nemaju pojma i da ona pravi 100 puta ukusnije američke palačinke!
Ženo, daj recept! I dala je! :-D

Od tada vrlo često pravim ovakve palačinke. Zahtevnije su od standardnih, ali zaista vrede svaku uloženu minutu!

Od sastojaka za 10-ak komada potrebno vam je sledeće:

150 g brašna
100 ml mleka
100 ml jogurta
2 jajeta
kašičica prška za pecivo
50 g maslaca
30 g šećera
pola kesice vanil šećera
malčice soli

Za početak pomešajte sve suve sastojke.

Zatim, odvojite žumanca od belanaca, pa žumanca umutite pomoću žice.
Ukoliko imate pomoćnicu, kao ja, to je pun pogodak :-) !


 U žumanca dodajte jogurt i mleko i dobro izmešajte.
U međuvremnu neka se maslac topi na pari.
Podvlačim MASLAC, nikako margarin jer je zbog mnogo razloga mnogo bolja varijanta!

Dok se otopljeni maslac ne prohladi, dodajte lagano suvim sastojcima smesu sa žumancima, mlekom i jogurtom pa ponovo sve dobro izmešajte.



Možete mešati ručno ili mikserom, važno je da se masa sjedini. Ukoliko ostane po koja grudvica nije problem, važno je samo da ne mešate predugo.


Dodajte prohlađeni, istopljeni maslac u smesu i, na kraju, umutite belance.
Umućeno belance dodajte smesu  i nemojte čekati da odstoji već odmah zagrejte šporet i pecite.
Ukoliko imate modle za pečenje dobićete jednak oblik, međutim, ja ih nemam,  a kao što ste videli na fotografijama, ne izgleda loše :-) !

Tiganj premažite uljem koje inače koristite za pečenje ali vodite računa da to bude vrlo tanak sloj.
Ove palačinke se peku na sledeći način:
pomoću kutlače ubacite malo smese na sredinu tiganja. Smesa će se sama raširiti i tolika će biti palačinka.
Kada vidite mehuriće po celoj površini znači da je donja strana pečena i da je vreme da okrenete palačinku i ubrzo je sklanjate iz tiganja.
 Palačinke su gotove!
Sami birajte s čim ćete ih jesti. Neko voli Nutellu, neko beli krem, neko javorov sirup, pekmez od kajsija ili šljiva,...
Verujem da ćete biti orginalni :-) !
Ukoliko ste do ovog recepta došli putem mog Instagram profila  ili Facebook stranice, očekujem fotografije kada napravite.

Da li ste već pravili ovakve palačinke i da li imate drugačiji predlog za pripremu?
Takođe, slažete li se sa mnom da za poslastice uvek treba koristiti maslac umesto margarina?


Moja kuma je "skinula" recept s Coolinarke , međutim, ja nemam direktan link. Svakako, vredi da probate!

Comments

  1. Obozavam americke palacinke, kod nas su mnogo cesce na trpezi od obicnih :) pravim ih po slicnom receptu, tj. kod mene nema jogurta. Ali verujem da su i ovako super!

    ReplyDelete
  2. Spremam ih upravo dečici za doručak. I u pravu si, vrede malo “pomučiti se”. Fenomenalan miris , tekstura smeise a o okusi da ne govorimo. Predukusno!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts