Domaća pileća supa

Budimo iskreni, imali li šta zdravije i lepše od domaće supe?
Ima mnogo varijanti, a ja s vama delim recept moje mame za domaću pileću supu s rezancima.
Nedelja je uvek bio dan za: supe, sosa i mesa :-) , međutim, ovu supu volim i preko nedelje da spremam i uvek je imam za dva dana.

Neophodni sastojci , a količine odredite sami:

 - 3 šargarepe
- 2 krompira
- 1 crni luk
- pola celera
- dva pastrnjaka
- pola karfiola (po želji)
- 1 peršun
- komad belog mesa (mi kupujemo domaću piletinu, pa kada se otkosti ne bacamo taj deo već i njega čuvamo u zamrzivaču i to stavim u supu, a zbog dece dodam i komad belog mesa ) . Možete dodati i junetinu ukoliko želite jači ukus.
- voda
- šećer i so
- Vegeta i biber, po želji

Ova količina je u redu za lonac od 5 litara , napunjen vodom 3/4.


Priprema:

Supa se kuva dugo, barem je je kuvam par sati, međutim, oko nje nema mnogo posla.
Naime, tokom prepodneva pripremite povrće i meso.
Sipate vodu u šerpu, dodate meso, kašičicu šećera i dve kašičice soli i kuvate na najvećoj temperaturi.
Pazite kod šporeta da ne pokipi.
Kada provri smanjite temperaturu ringle na najslabije i dodajte svo povrće.
Mi koristimo Himalajsku so, pogotovo zbog dece, ali svakako je ukusno ukoliko dodate i koju kašičicu Vegete ili drugog sličnog začina.
Na tihoj vatri kuvajte barem dva sata. Neka šerpa bude poklopljena i praktično ne morate da proverate dok ne dođe vreme za ručak.


Tada iz velike šerpe sipam ili procedim supe koliko je potrebno za taj dan.
Luk i paštrnjak uglavnom bacam. Svo povrće se može izblendati u čorbu, ali ovo nije taj recept :) !
Dakle, u odvojenu supu dodam šargarepu i domaće rezance, koje možete kupiti od žena koje ih prave, ukoliko, kao ja ne umete sami.

Skuvate rezance u supi i poslužite :) !

Ja Sofiji naseckam i belo meso, a ostalo meso i šargarepu, zajedno s ostatkom supe čuvam u frižideru do narednog dana. Urošu pravim kašicu od malo supe, celera, šargarepe, krompira, mesa i karfiola (ovo sam pisala dok je jeo kašice, sada jede supu s kašikom :)))) ) .

Takođe, meso iz supe možete iskoristi za pravljenje pilava ali i to je neki drugi recept :-) !

Kada se sve sabere i oduzme, ne treba vam više od pola sata vremena za angažman oko pravljenja supe, a ukus i blagotvorno dejstvo su nenadmašivi!



Comments

Popular Posts